Ως «πολιτικές» θεωρούνται οι κανόνες, οι οδηγίες, τα πρότυπα, τα πλαίσια, τα μέτρα ή ακόμη οι στρατηγικές και οι μέθοδοι με τις οποίες ορίζονται διαδικασίες και σχεδιάζονται δράσεις πληροφοριακής παιδείας. Επιπλέον με τις πολιτικές, καθορίζονται και σκιαγραφούνται οι ρόλοι, οι αρμοδιότητες και οι ευθύνες όλων των οντοτήτων που συμμετέχουν στην προώθηση της πληροφοριακής παιδείας.
Στην παρούσα ενότητα παρουσιάζονται «πολιτικές πληροφοριακής παιδείας» ακαδημαϊκών ιδρυμάτων διαφόρων χωρών. Για τον εντοπισμό τους πραγματοποιείται συνεχής αναζήτηση σε ποικίλες πληροφοριακές πηγές, καθώς και στον παγκόσμιο ιστό.
Αυστραλία - Νέα Ζηλανδία
University of Sydney
Στην Αυστραλία, τα κριτήρια για τη διατύπωση προτύπων Πληροφοριακής Παιδείας έχουν συνταχθεί από το Council Australian University Librarians (CAUL). Η βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου του Sydney ακολουθεί αυτά τα πρότυπα, έχοντάς τα ως κατευθυντήριες οδηγίες για τον σχεδιασμό, την υλοποίηση και τη διάδοση δραστηριοτήτων που αφορούν την Πληροφοριακή Παιδεία. Αναγνωρίζοντας την αξία των δεξιοτήτων Πληροφοριακής Παιδείας, η βιβλιοθήκη επιβεβαιώνει τον ρόλο της στην ανάπτυξη αυτών και κατ' επέκταση της Πληροφοριακής Παιδείας σε όλη την πανεπιστημιακή κοινότητα.
Για περισσότερες πληροφορίες
Διαθέσιμο στο: http://www.library.usyd.edu.au/skills/infolitpolicy.html
La Trobe University
Σύμφωνα με την πολιτική του Πανεπιστημίου La Trobe, η Πληροφοριακή Παιδεία αποτελεί το απαραίτητο συστατικό στην ικανότητα του απόφοιτου για την αναζήτηση της πληροφορίας. Στοχεύει στην ενσωμάτωση της ανάπτυξης δεξιοτήτων Πληροφοριακής Παιδείας στο πρόγραμμα σπουδών, παρέχοντας ατομική και ομαδική υποστήριξη. Απευθύνεται σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές και στο προσωπικό του Πανεπιστημίου. Ακολουθεί το πρότυπο Πληροφοριακής Παιδείας ANZIIL, 2nd ed. Στα πλαίσια του προγράμματος σπουδών, η βιβλιοθήκη συνεργάζεται με το ακαδημαϊκό προσωπικό για την ανάπτυξη της Πληροφοριακής Παιδείας στους φοιτητές του Πανεπιστημίου.
Για περισσότερες πληροφορίες
Διαθέσιμο στο: http://www.latrobe.edu.au/policy/documents/information-literacy-policy.pdf
ΗΠΑ
Yale University
Στόχος του Πανεπιστημίου του Yale είναι οι απόφοιτοι να είναι πληροφοριακά εγγράμματοι. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να διαθέτουν τις απαραίτητες δεξιότητες για έρευνα, κριτική ανάλυση και επικοινωνιακή γνώση. Το πρότυπο Πληροφοριακής Παιδείας που ακολουθείται είναι το ACRL, το οποίο και προωθεί την Πληροφοριακή Παιδεία στην ανώτατη εκπαίδευση.
Για περισσότερες πληροφορίες
Διαθέσιμο στο: http://www.yale.edu/yce/report/libraryreport.pdf
University of Texas at Dallas
Η Πληροφοριακή Παιδεία στο Πανεπιστήμιο Texas at Dallas αποτελεί το μέσο για την ανάπτυξη δεξιοτήτων Πληροφοριακής Παιδείας, καθώς και το απαραίτητο συστατικό για τη χρήση της πληροφορίας με απώτερο σκοπό τη δια βίου μάθηση. Απευθύνεται σε φοιτητές, διδακτικό και ακαδημαϊκό προσωπικό. Περιλαμβάνει ατομικά και ομαδικά μαθήματα. Οποιοδήποτε μέλος της ακαδημαϊκής κοινότητας μπορεί να ζητήσει μία ξενάγηση στη βιβλιοθήκη ή να πάρει μέρος σε μάθημα Πληροφοριακής Παιδείας. Ακολουθείται το πρότυπο ACRL.
Για περισσότερες πληροφορίες
Διαθέσιμο στο: http://www.utdallas.edu/library/about/policies/infolitpolicy.html
University of Windsor
Σε συνεργασία με τη βιβλιοθήκη του, το Πανεπιστήμιο του Windsor επιδιώκει οι απόφοιτοί του να δρουν ανεξάρτητα στην αναζήτηση της πληροφορίας σε όλες τις πηγές πληροφόρησης οποιασδήποτε μορφής. Ακολουθεί το πρότυπο ACRL και απευθύνεται σε όλα τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας. Στοχεύει στην υποστήριξη της έρευνας, της διδασκαλίας και της μάθησης μέσα σε ένα περιβάλλον δημιουργικότητας, εξερεύνησης, κριτικής σκέψης και επικοινωνίας.
Για περισσότερες πληροφορίες
Διαθέσιμο στο: http://leddy.uwindsor.ca/sites/default/files/files/ILpolicy.pdf
Brock University
Το Πανεπιστήμιο Brock ακολουθεί το πρότυπο Πληροφοριακής Παιδείας ACRL. Στοχεύει σε πληροφοριακά εγγράμματους φοιτητές, οι οποίοι είναι σε θέση να αξιολογήσουν την πληροφορία με κριτική σκέψη, να διαχωρίσουν το σχετικό από το περιττό και να χρησιμοποιήσουν την πληροφορία με ορθό τρόπο. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, υποστηρίζει την ενσωμάτωση της Πληροφοριακής Παιδείας στο πρόγραμμα σπουδών του Πανεπιστημίου.
Για περισσότερες πληροφορίες
Διαθέσιμο στο: http://www.brocku.ca/library/about-us-lib/policies/literacy-research-document
Ευρώπη
University of Liverpool
Σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο του Liverpool, η Πληροφοριακή Παιδεία επιτρέπει στους φοιτητές να αναπτύξουν ανεξάρτητα την ικανότητα για κριτική ανάλυση και να αποκτήσουν γνώσεις και πληροφοριακές δεξιότητες μετά την αποφοίτησή τους. Για να το επιτύχει αυτό, το Πανεπιστήμιο έχει ενσωματώσει την Πληροφοριακή Παιδεία στο πρόγραμμα σπουδών με στόχο οι φοιτητές να εκπαιδεύονται στον τρόπο αναζήτησης και αξιολόγησης της πληροφορίας την ίδια στιγμή που δημιουργείται η ανάγκη για πληροφόρηση κατά τη διάρκεια των σπουδών τους.
Για περισσότερες πληροφορίες
Διαθέσιμο στο: http://www.liv.ac.uk/library/using/literacy.pdf
|
Εκπαιδευτική Πλατφόρμα Πληροφοριακής Παιδείας για Τελικούς Χρήστες |
|
Εκπαιδευτική Πλατφόρμα Πληροφοριακής Παιδείας για Βιβλιοθηκονόμους |
|
Ηλεκτρονικά Μαθήματα για Υπηρεσίες Σ.Ε.Α.Β. |